Musta tuntuu nykyään, että olen aina töissä. Jos en ole fyysisesti töissä, ajatukseni ovat siellä. Viikot menee hirveää vauhtia. Viikonloppu on aivan liian lyhyt aika palautumiseen - jos nyt viikonloppu edes sattuu olemaan vapaa. Nyt sattui olemaan, ja tää alkava viikko on muutenkin harvinainen, sillä mulla on vain kaksi työpäivää. Ihanaa!

Visa oli ensimmäistä kertaa meillä viikonloppuna yötä. Oli kyllä niiiiiiiin kivaa. <3 Rakasteltiin melkein aamuun asti ja puhuttiin hurjan henkeviä. Hän kutsui mua vaimokseen! <3 Tänäänkin oltiin melkein koko päivä yhdessä. Oon niin onnellinen tästä ihmisestä, siitä miten mainiosti meillä synkkaa ja tänään varsinkin siitä, ettei enää tarvii elää puutteessa. :D Tällä viikolla me taidetaankin tavata joka päivä; ainakin joka päivälle on jokin suunnitelma. Viime viikolla tavattiin vain kahdesti, ja se oli kyllä aivan liian vähän! Ensi viikonloppuna ei taas tavatakaan lainkaan, koska mä lähden lasten kanssa reissuun. Töissä on hirveästi flunssaa ja mahatautia, ja mä en tosiaankaan halua sairastua just nyt.


Niin se vaan on, että kaikkeen tottuu. Myös siihen, että sun mies treffailee muita naisia. Viikonloppuna oli tosin hermoja raastava tilanne, kun Visasta ei kuulunut treffeiltä hyvään toviin mitään. Mä ehdin kuvitella jo vaikka mitä kiihkeästä seksistä vieraan naisen kanssa heikkoihin jäihin putoamiseen. :p Juteltiin asia selväksi, ja Visa tajusi kyllä, että mä en halua treffien jälkeen odottaa aamuun asti hänen "raporttiaan". Onneksi uskalsin tekstata hänelle keskellä yötä ja ottaa asian puheeksi. Ylipäätään mä pelkään ihan turhaan hänen kanssaan puhumista; toistaiseksi kaikki aloittamani keskustelut on menneet niin kuin olen toivonutkin. Kyllä me selkeästi ollaan samalla taajuudella. :)
Sovittiin myös, että hän ei mene kenenkään kanssa sänkyyn ekoilla eikä edes tokilla treffeillä, ja että hän kertoo minusta / polyamoriasta treffiseuralaiselleen ennen intiimiä kanssakäymistä. Jos sen jälkeen nainen ei ole lähtenyt karkuun, niin hän kertoo mulle, että aikoo "koeajaa" naisen. Anteeksi ruma ilmaisuni, mutta seksi on meille niin tärkeää, että jos se ei toimi, nainen ei ole meille oikea. Tosin, jos toinen nainen ei ole lähtenyt karkuun, kun Visa kertoo musta & kolmisuhteesta, voisinhan mäkin hänet jo siinä kohdin tavata. Miten tää ei tullut mulle päivällä mieleen? Ei sinne petiin niin kiire voi olla. :p (Voipas. :D )
Oikeasti me haluttaisiin käydä treffeillä yhdessä, mutta kuka nainen lähtee treffeille sekä miehen että naisen kanssa... Ihan varmana heitä on, mutta mistä ihmeestä heidät löytää. Nuorissa on paljon polyamorisia, mutta keski-ikäiset polyamoriset ovat yhä visusti kaapin nurkissa. Mähän en edelleenkään tiedä, olenko polyamorinen, mutta eiköhän se tässä väistämättä selviä.

Mulla on Visan lisäksi pari muutakin polyamorista tuttavaa. He ovat naisia, ja oon viime aikoina jutellut heidän kanssaan melkoisen tiiviisti. On ollut jotenkin helpottavaa kuulla naisen suusta samoja asioita lähes samoin sanoin, kuin mitä Visa on kertonut. Voi tuntua oudolta, mutta ne tuntuu mulle paljon uskottavimmilta, kun ne tulee naisen suusta. Ei ole salaisuus, että mulle on ollut vaikeaa uskaltaa luottaa Visaan ja uskoa, että hänelle ihan oikeasti riittää kaksi naista. Keskustelut polyamoristen naisten kanssa on kasvattaneet huimasti mun luottamustani Visaan, koska tajuan, että tässä ei tosiaankaan ole kysymys a) vedätyksestä tai b) pelkästä seksistä. Polyamorisessa tutustumisessa on niin monta kohtaa, joissa jokin voi mennä vikaan - joko niin, että treffiseuralainen ottaa hatkat tai niin, että mä loukkaannun. Päivänselvää on, että kaikkein tärkeintä on suora ja rehellinen kommunikaatio ihan kaikkien suhteen osapuolien kesken. 

Kerroin jo aiemmin, että oon "stalkannut" Visaa... :p En edelleenkään ole siitä ylpeä, enkä aio jatkaa sitä loputtomiin, mutta niin kummalta kuin tää saattaa kulostaa, tää kyttäys on auttanut mua luottamaan häneen. Tiedän nyt varmaksi, että hän on kotona silloin, kun sanoo olevansa. Tiedän, millainen hänen tavallinen päivärytminsä on. Tiedän, että hän menee aikaisemmin nukkumaan silloin, kun mä olen aamulla menossa hänen luokseen. <3 Musta se on kauhean suloista, koska se kertoo välittämisestä. Niin kuin kyllä ihan kaikki hänen käytöksessään. Jokohan mä uskaltaisin viimein päästää irti epäilyksistäni? Tajuan kyllä, että pidemmän päälle ne muuttuvat suhdetta syöviksi, eli niitä ei voi eikä kannata kuljettaa liian kauaa mukana.

Oon nyt ihan tarkoituksella ottanut Visan kanssa puheeksi itselleni vaikeita asioita, kuten mustasukkaisuuteni - tosin mun ja Visan keskustelu ei vielä edennyt kauhean pitkälle, mutta on hyvä tunne, kun viimein uskaltaa. Uskalsin ottaa puheeksi myös yhdessä asumisen, eikä se Visan mukaan ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto jo lähitulevaisuudessa. <3 Tällä tahdillahan mä uskallan kosia häntä karkauspäivänä! :D
Sain mustasukkkaisuuden käsittelyyn ihan mahtavia neuvoja tuttavaltani ("mustasukkaisuus on vyyhti erivärisiä lankoja"), ja uskon, että munkin on mahdollista oppia sietämään sitä tai jopa oppia siitä kokonaan pois. Nämä ei oo mitään sormella napsautettavia projekteja, vaan itselle pitää antaa aikaa - toivottavasti myös Visalla on sitä antaa mulle.
Oon kyllä koko ajan tiennyt, että Visalla on valtavasti naispuolisia tuttavia, ja että hän myös pitää yhteyttä todella moniin naisiin, mutta kokonaisuus on valjennut mulle vasta ihan viime aikoina. Ei hän näitä naisia tapaile eikä edes juttele heidän kanssaan puhelimessa, mutta on kuitenkin säännöllisesti yhteyksissä heidän kanssaan; toisten tiiviimmin, toisten harvemmin. Mä voisin niin helposti olla mustis noista, mutta onko mulla oikeasti syytä. Jos minkäänlaista (intiimiä) kanssakäymistä ei ole, niin noi naisethan on vaan kavereita, ja kavereita todellakin saa olla ihan meistä jokaisella. Me ollaan Visan kanssa tällä hetkellä niin tiiviisti yhdessä, että mun on helppo uskoa, ettei tuossa ole mitään salattavaa. Sitä paitsi, jos sitä olisi, kertoisiko Visa edes heidän olemassa olostaan mulle? 



------------------------------------

Tuntuu hassulta, että tätäkin blogia lukee päivittäin 30-200 ihmistä, mutta kukaan ei kommentoi mitään. Sanokaa nyt, hyvät ihmiset, jotain! :)