Menin tänään taas Näkijälleni. Toivoin saavani jotain vastausta siihen, että miksi ihmeessä olen päätynyt tämmöiseen tilanteeseen: maailman ihanin, mulle sopivin mies tupsahtaa elämääni ja laittaa mut sellaisen haasteen eteen, että olen ajoittain lähes paniikissa. Mitä ihmettä tämä tarkoittaa ja mitä musta halutaan?

No, turha toivo - enhän mä mitään varsinaista opastusta saanut. Teidän olisi pitänyt nähdä Näkijän ilme, kun sanoin, että mieheni haluaa toisenkin tyttöystävän. Sieltähän pärähti välittömästi ilmoille lähes vihainen EI. Se oli kyllä hänen egonsa, joka siinä puhui - ei mikään hänelle annettu näky - niin nopeasti se vastaus tuli. Hän puhui tuosta tilanteesta naisen alistamisena, mutta onko se alistamista, jos nainen on siinä vapaasta tahdostaan. Toisaalta, etsisinkö mä naista romanttisessa mielessä elämääni, jos Visaa ei olisi. Tuskinpa. Kävi kumminkin harvinaisen selväksi, että mun on täysin turhaa yrittää etsiä tälle 1 mies, 2 naista -ajatukselle minkäänlaista hyväksyntää itseni ulkopuolelta, varsinkin kun tärkeintä olisi, että itse hyväksyisin tämän. Ei tuollainen reaktio mitenkään helpota mun tilannettani. Ja olenhan mä jo päättänyt katsoa tämän loppuun asti, tuli mitä tuli.

Näkijä puhui paljon kauniita asioita: Visa on täydellisen hullaantunut minuun, eikä hän ole koskaan elämässään kokenut mitään tällaista. No sen on kyllä Visa itsekin sanonut mulle. :) Näkijä väitti, että tämä toisen naisen etsintä on Visalla "vanha tapa", "siirtymävaihe" Don Juan -elämästä vakiintuneeseen suhteeseen mun kanssani. Visa on itsekin ymmällään siitä, että on yhtäkkiä tällaisessa tilanteessa, joka on hänelle täysin uusi ja ennalta odottamaton. Hänelle olisi helpointa säilyttää naistenmiehen imagonsa. Näkijän mukaan mitään toista naista ei koskaan tule. Minä puolestani olen sitä mieltä, että sitä ei vain hänelle näytetty. Mä en halua elätellä mitään tämänsuuntaista toivetta, kun kerran Visa varsin selkeästi tuottaa ihan muuta. Uskon vasta kun näen, enkä ala kyllä yhtään himmailemaan. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...

Näkijän mukaan vuoden päästä syreeneiden aikaan tapahtuu jotain merkittävää mun ja Visan suhteessa. Tämä olikin mielenkiintoinen lausahdus, koska mä just sanoin Visalle viikonloppuna, että jos mä vielä joskus menen naimisiin, niin haluan syreeneitä hääkimppuuni. ;) Olin alkuviikosta työhaastattelussa, ja näkijäni lupasi, että saan tämän työn. Jos sen saan, niin saatan uskoa kaiken muunkin, mitä hän tänään mulle sanoi! :D