Tapasin tänään pitkästä aikaa erästä nettituttavaani, jolle jo kesällä purin sydäntäni miesasioitteni suhteen (siis sen yhden tietyn). Hän kehotti minua erittäin viisaasti muistamaan, mitä Se Mies on mulle sanonut tilanteestaan ja tunteistaan. Laitan sen nyt tähän muistiin, ettei enää pääsisi unohtumaan. Tämä on viesti viime kesältä:


"Tunteista vähän ikävästi ja ehkä loukkaavaastikin sanottuna - ei mulla oo sellasia tunteita, että haluaisin parisuhteeseen tai uuteen etäsuhteeseen. Koen tän niin, että ollaan ystäviä, joskus jutellaan enemmän, joskus vähemmän, ja joskus tavataan ilman mitään sitoutumista ja nautitaan rennosti toistemme seurasta. - - -  Tää nyt on mulle niin paljon helpompaa sanoa näin, kun ei ole mitään syviä tunteita enää. Vaikka tuo varmaan on loukkaavasti sanottu, niin se nyt vaan on totuus."


Voiko sitä tämän selvemmin sanoa? Ja hän on sanonut tämän useamman kerran! Siitä huolimatta olen uudestaan ja uudestaan hakannut päätäni tähän samaan asiaan. Jokohan riittäisi? Tämä asia ei yksinkertaisesti ole minun käsissäni - ei ole mitään, mitä voisin sanoa tai tehdä, jotta se muuttuisi. Siispä on päästettävä irti. Sanon sen nyt tässä: Se Mies, päästän sinusta irti. En enää toivo enkä odota sinulta yhtään mitään romanttista. Ollaan "vain" ystäviä, ihan niin kuin sinä monta kertaa olet toivonut. Se on aika paljon enemmän, kuin voisi meidänkin kokonaistilanteen huomioon ottaen olettaa. On siis aihetta olla tyytyväinen.

Kiitos tämän ihanan tuttavani tajusin myös, mitä mun ystävät ovat tarkoittaneet sanoessaan, että ansaitsen "jotain parempaa". Ei siinä ole kyse miesystäväni ominaisuuksista, sanomisista tai tekemisistä - siinä on kyse minusta. Se Mies voi olla vaikka Maailman Täydellisin Mies, mutta hän EI RAKASTA MINUA eikä halua parisuhdetta kanssani. Jotain parempaa on mies, joka rakastaa minua ja haluaa minut. Jotain parempaa on sellaista, jota mun ei tarvitse anella. Se on todellista, sellaista, mikä tulee luonnostaan, sitä ei tarvitse vääntää. Luotan, että sen kyllä huomaa ja tietää, kun se kohdalle osuu.



iiiiiiiiii.jpg