Että voi olla ihminen tyhmä, minä nimittäin. Hienosti kirjoitin edellisen bloggauksen loppuun, että nyt saa olla tarotit ja horoskoopit, niiden tutkiminen pitää lopettaa, vaan mitä sitten teinkään... Soitin selvänäkijälle - enkä edes kerran vaan kahdesti! Enkä edes vakinäkijälleni, sillä hän ei tee puhelinkonsultaatioita. Sinne meni 70€!  *headbanging*  Sillä olisin käynyt melkein kahdesti vakinäkijälläni tai kauan kaipaamallani osteopaatilla. Voi vittu että vituttaa! Eikä siinä vielä kaikki: a) laskuun oli lisätty 2 x 10€ avausmaksu, josta sivulla ei mainittu mitään (!) b) aamulla näkijä sanoi aivan toisin kuin yöllä.

Olin siis aivan sekaisin eräänä iltana töistä tullessani. Olin niin vihainen, etten pysty sanoin kuvaamaan, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. Viha on aina ollut mulle vaikeaa; en saa siitä kiinni enkä osaa ilmaista sitä. Ensin ajoin 150 km/h motarilla. Melkein toivoin, että olisin ajanut tutkaan ja saanut haukut poliisilta. Sitten kävin stalkkaamassa, näkyykö eräässä ikkunassa valoa, koska vainoharhat. Tämän jälkeen päätin soittaa selvänäkijälle. (Jos Visa tietäisi tämän puolen minua, hän tuskin haluaisi seurustella kanssani...)

Oli jo hyvin myöhäinen ajankohta, joten vähän hämmästyin, että näkijä ylipäätään vastasi. Samaisesta syystä olin vähän huonosti valmistautunut puheluun, joten näkijän äänen kuullessani en oikein tiennyt edes, mitä sanoa tai kysyä. No, pian päästiin vauhtiin. Kerroin parisuhdekriisistä, mutta en sanallakaan maininnut monisuhteisuutta tai kahta naista. Ihmettelin, miten napakasti täti langan toisessa päässä antoi vastauksia, mutta tajuan tietenkin, että ne olivat niin yleispäteviä, että ne olisi voinut sanoa lähes kenelle tahansa.

Yöllä näkijä oli siis sitä mieltä, että mun ja Visan pitäisi mennä saunaan puhumaan asiat halki. Mua nauratti tää, koska me ollaan tänä kesänä saunottu niin paljon, ettei tosikaan, mutta ei olla nyt pitkään aikaan saunottu kaksin. Huonon vointini ja purkaukseni syyksi hän näki hormoniepätasapainon, johon neuvoi mua syömään avokadoa, herneitä tai pähkinöitä. Tässä kohdin nauroin jo ääneen: joo, mulla hyvin todennäköisesti on hormoniepätasapaino, koska a) kilpirauhanen ja b) vaihdevuodet. Herneitä en voi syödä ylenpalttisesti, koska verenohennus, ja pähkinöitä en voi syödä, koska hammasraudat. Avokado tekee mulle oksettavan olon. Näkijä väitti, että Visalla on terveyshuolia, mikä ihmetytti mua suuresti. Näkijä vannoi ja vakuutti, ettei meille tule eroa, koska välillämme on niin paljon lämpimiä tunteita ja sielunyhteys. Näillä "tiedoin" mun oli helppo mennä nukkumaan.

Seuraavana aamuna soitin uudestaan, koska mua jäi niin vaivaamaan nuo Visan väitetyt terveyshuolet. Näkijä puhui terveysongelmista suussa, ja mun tuli heti mieleen, että Visa taitaa juoda aika paljon juuri nyt. Hän on päivänä jos toisenakin haissut vanhalle viinalle. Näkijä kuitenkin sanoi, että Visa on huolissaan mun terveydestäni, ja mä tiedän, että se tarkoittaa nimenomaan mielenterveyttä.

Tulin sitten maininneeksi, että Visa haluaisi kaksi vaimoa (käytinköhän oikeasti sanaa vaimo - mielestäni puhuin naisista, mutta näkijä alkoi heti puhua vaimoista). Näkijän mukaan Visan pinttynyt tarve kahteen naiseen kumpuaa hänen menneistä elämistään, sillä hän on ollut useamman kerran sheikki (! :D ) Näkijä sanoi, että tämä asia on tässä elämälle Visalle lähes päähänpinttymä, eikä hän tule siitä luopumaan. Jos annan luvan, hän kyllä löytää sen toisen naisen ja mahdollisesti vielä kolmannenkin. Hänen mukaansa minä en tule tähän sopetutumaan edes ajatuksen tasolla saati käytännössä, mistä osoituksena oli viime viikkoinen purkaukseni, ja jos edes yritän sitä, tulen sairastumaan. Niinpä mun pitää poistua tästä suhteesta. Kun olen siitä lähtenyt, elämääni ilmestyy enkeli miehen hahmossa. :O Hänen kanssaan mun on helppo puhua, käydä lounailla, purkaa suru ulos. Ja kun olen sen tehnyt, elämääni ilmestyy se juuri minulle sopivin mies, se josta olen aina unelmoinut, vielä suurempi rakkaus kuin tämä nykyinen! Sitä, kauanko tuo kaikki vie aikaa, näkijä ei suostunut tai kyennyt kertomaan.

Nyt mulla on siis kaksi eri näkemystä kahdelta eri näkijältä: Visalle ei koskaan tule ketään, tai Visa kyllä löytää toisen naisen, kun sen sallin. Näin. Hienoa. Tähän 50-50 ratkaisuunhan mä en varmaan olisi osannut päätyä siitä maksamatta. :p  Vittu että mä olen tyhmä! Ja nyt saa alkaa heitellä kiviä: tyhmyyteni kulminaationa varasin ajan vakinäkijälleni - enhän mä voi olla kuulematta hänen näkemystään asiaan. Eli mä en vielä ole heittänyt riittävästi rahaa taivaan tuuliin...

Eikö ole surullista, että minä, aikuinen ihminen, en osaa näiden avulla enkä näitä ilman päättää, mitä ihmettä mä teen nykyisessä parisuhteessani nyt. Me ei Visan kanssa juurikaan nähdä tällä viikolla, joten on hyvin mahdollista, ettei mun edes tarvitse päättää yhtään mitään. Visa on sanonut, ettei halua erota eikä ole mua jättämässä, mutta jo se, ettei nähdä, voi viedä eron tielle - kumpikin pähkäilee ajatuksiaan yksin ja kuvittelee tietävänsä toisen vastaukset. Asiaa ei yhtään paranna se, että kerroin Visalle lähteväni tyttöristeilylle. Visalle heittämäni huippuhieno lause: "Älä pliis ajattele etukäteen mun lähtevän, ajattele sitä vasta sitten kun olen lähtenyt" ei varmaan sekään tilannettamme paranna. Muutenkin tuntuu käsittämättömältä, minne meidän hieno kommunikaatioyhteytemme on kadonnut. Tuntuu, että Visa ymmärtää mut väärin ihan koko ajan - tosin samalla mä itse huomaan, miten sekaisin olen; eihän mun ajatuksissa ole päätä eikä häntää. Koska olen jo todistetusti tyhmä, voin saman tien olla myös hullu: syytän kaikesta perääntyvää Merkuriusta. Oi kunpa se jo kääntyisi etenemään! (Niin käy vasta 22.9.)