Se Mies lähti tässä jokin aikaa sitten lomalle, ja nyt se raportoi mulle sieltä kuulumisiaan tasaisin väliajoin. Ei siinä mitään, tykkäänkin aina kuulla raporttia siitä maasta, mutta...
Se koukku. Joka ikinen kerta kun puhelin värähtää, toivon, että viesti on häneltä. Ja kun se värähtää, ja viesti on häneltä, niin mitä tapahtuukaan viestin luettuani: iskee akuutti vitutus, enkä voi olla ihmettelemättä, miksi ihmeessä odotan NÄITÄ viestejä. 

Yleensä jaan miesvitutustani Melanyn kanssa, mutta koska hän käy juuri nyt akuuttia erokriisiä läpi, niin mua nolottaa ajatuskin siitä, että alkaisin valittaa hänelle jotain pikkujuttua ihmisestä, josta olen eronnut vuosia sitten. Reetta, Miranda ja Emmi eivät edes tiedä, että olen edelleen tekemisissä Sen Miehen kanssa - eivät tiedä, koska mua nolottaa ja hävettää. Reetta ei tiedä, koska hänen kanssaan puhutaan muista asioista kuin miehistä; Miranda ei tiedä, koska hän on jo läksyttänyt mua (hyvästä syystä) aivan riittävästi tästä "matoilusta", jota olen harrastanut Sen Miehen suhteen, ja Emmi ei tiedä, koska hän on jo vuosia sanonut, ettei mun pitäisi olla missään tekemisissä Sen Miehen kanssa. Maya puolestaan on saanut kuulla Siitä Miehestä kyllästymiseen asti :D - samaa vatkausta uudestaan ja uudestaan :p - joten musta tuntuu, että mun on "pakko" antaa hänellekin välillä hengähdystaukoa.

Aamulla sain viestin, jossa Se Mies kertoi eilisestä illanvietostaan. Kivaa oli ollut, ja jatkoille oli lähdetty jonkun vitun Sofian kanssa. No, ei siinä vielä kaikki: tänään illalla tuli viesti, että hän on taas viettämässä iltaa Sofian kanssa. Sofia soitti hänelle ja kutsui, niin hän sitten lähti. Siis mitä vittua? a) Miksi sen pitää raportoida mulle tästä? ja ennen kaikkea b) Mitä hittoo mä edes välitän?

Ensinnäkin, Se Mies tietää tasan tarkkaan, että mä olen mustasukkainen. Näin ollen mun mielestä ei voi olettaa, että hän viestittäisi mulle ikään kuin "hyvälle jätkälle", tyypille, jonka kanssa on kiva jakaa juttuja. Mä en keksi näille viesteille mitään muuta motiivia kuin mun tahallisen ärsyttämisen.
Toisekseen, mulle on ihan sama, kenen kanssa hän iltansa tai yönsä viettää, koska se ei enää kuulu mulle, mutta mä en halua tietää siitä MITÄÄN. Ei hän ennenkään ole mulle naisjuttujaan jakanut (paitsi Bimbosta, reippaasti yli hyvän maun rajojen, mutta silloin hän ihan taatusti halusi ärsyttää mua). Jos Se Mies haluaa tahallaan ärsyttää mua, niin onko hän silloin mun ystävä? (Kuten hän tätä meidän "juttua" kutsuu, me ollaan hänen mukaansa ystäviä.) Ärsyttävätkö ystävät toisiaan tahallaan? Tahallisella ärsyttämisellä a) saa toisen huonolle tuulelle ja b) pilaa toisen päivän (ja yön). Ei ystävää ärsytetä tahallaan. Tällä "ystävällä" on koko armaan päivän ollut sarvet päässä ja vitutus tapissa! Argh! 

Puretaanpa tätä vähän osiin. Joo - kyllä mua ärsyttää ajatus siitä, että hän on nyt siellä jossain jonkun vitun Sofian kanssa. Joo - se mua vasta ärsyttääkin, että hän edes viitsii kertoa siitä mulle! Mitä hän odottaa mun sanovan? "Jippii, tosi kivaa, just mitä halusinkin kuulla!" (?) Mutta ennen kaikkea mua vituttaa tää mun reaktio! MIKSI mä yhä vielä kiihdyn ja ärsyynnyn tästä? Siksi koska tää osuu siihen, että mä en hänelle kelpaa, mutta joku muu kelpaa. Jos mä en kelpaa hänelle, niin mussa on jotain "vikaa". VÄÄRIN!!! Mä olen, vittu, ihana ja upea nainen, ja Se Mies on yksi paska, kun se ei vaan tajua sitä. Sitten ehkä se tärkein kysymys: jos sä et "kelpaa" jollekulle sillä tavalla kuin haluaisit kelvata, niin ollaanko siinä tilanteessa vielä ystäviä? Ei kyllä olla. Siinä tilanteessa ei olla missään tekemisissä. Niin että ota nyt, hyvä nainen, viimein se järki käteesi...  


Stop-breaking-your-own-heart.jpg

Kuvan lähde: Lessons Learned in Life