Jossittelija. Se olen minä.

Mitä jos mun isä olisi huomannut mut lapsena?
Mitä jos olisin syntynyt jonkun muun lapseksi?

Mitä jos en olisi mennyt naimisiin ensimmäisen mieheni kanssa?
Mitä jos en olisi koskaan eronnut ensimmäisestä miehestäni?
Mitä jos en olisi mennyt naimisiin toisen mieheni kanssa?
Mitä jos en olisi koskaan mennyt naimisiin? (Mä en koskaan halunnut naimisiin.)

Mitä jos mua ei olisi koskaan pahoinpidelty?
Mitä jos en olisi koskaan masentunut?
Mitä jos mulla olisi hyvä muisti?
Mitä jos en olisi koskaan sairastunut?
Mitä jos olisin ollut koko elämäni liikunnallinen?

Mitä jos mun lapset olisivat kasvaneet perheessä,
jossa olisi ollut molemmat vanhemmat?
Mitä jos olisin ollut parempi äiti lapsilleni?
Mitä jos mun lasten isä olisi joku ihan muu?
Mitä jos en olisi koskaan saanut lapsia? (Mä en koskaan halunnut lapsia.)
Mitä jos olisin palannut synnyinseudulleni heti toisen avioeroni jälkeen?

Mitä jos olisin mennyt opiskelemaan johonkin toiseen kaupunkiin /
kouluun kuin minne menin?
Mitä jos olisin jäänyt ulkomaille?
Mitä jos olisin valmistunut yliopistosta?

Mitä jos olisin toteuttanut intohimojani?
Mitä jos olisin ollut työkykyinen?
Mitä jos mulla olisi ura?
Mitä jos mulla olisi rahaa?

Mitä jos olisin mukana politiikassa?

Mitä jos aloittaisin tänään?

 

what-if.jpg